Начало / Да разберем МС / / МС И СТУДЕНОТО ВРЕМЕ

Да разберем МС

МС И СТУДЕНОТО ВРЕМЕ

МС и студеното време

 

Много хора с МС се оплакват от повишена спастичност в студеното време. Пациентите споменават, че усещат краката си „като дърво" или че ставите им ги болят при по-ниски температури.

Процент пациенти споделят, че MС "прегръдката" може да бъде непоносима в студа. (Това е усещане около тялото, която се усеща като стегнат корсет, причинена от увреждането на гръбначния мозък, което води до спазми в малките мускулите между ребрата.)

Някои хора, живеещи с MС, се чувстват по-уморени през зимните месеци. Това може да бъде в резултат на справяне с някои от симптомите, споменати по-горе. По-късите дни и ограничената слънчевата светлина могат да изострят депресията , която може да бъде симптом на MС.

Нови данни за ролята на витамин D в MС показват, че ниското съдържание на витамин D има роля в развитието на MС. Установено е, че нивата на витамин D при хората с МС са по-ниски, а през зимните месеци това се дължи и на по-малко излагане на слънчева светлина.

Въпреки това, последиците от влиянието на студеното време върху пациентите с на МС не са изследвани подробно.

Ето няколко съвета, които ще ви помогнат да се насладите на по-студените месеци, ако установите, че мразовитите температури ви създават дискомфорт.

  • Помогнете на тялото да произвежда витамин D.   
  • Може да се получи драматично, когато стане твърде студено и, като резултат вземате гореща вана или душ. Може да ви прилошее. Не забравяйте, че голяма горещина не е наш приятел.  
  • Опитайте пиене на горещи напитки,
  • Стремете се ходилата Ви да са топли. Сигурно сте се убедили, че това е доста трудно.

Някои хора забелязват, че зрението им е размазано, когато прегреят. Това може да бъде резултат дори леко покачване на телесната температура (една четвърт до една втора от градуса).Повишена температура допълнително възпрепятства способността на демиелинизирани нерв за провеждане на електрически импулси.

Важно е да се помни, че топлината обикновено произвежда само временно влошаване на симптомите.Тя не причинява повече активност на заболяването (демиелинизация или повреда на самите нерви). Симптомите обикновено обратната бързо, когато източник на повишена температура се отстранява.

През зимните месеци, всеки е уязвим към студа. Някои хора с неврологични състояния могат да имат допълнителни проблеми, като например повишена нервна болка.

Защо студеното време е проблем?

Хората с някои неврологични състояния могат да имат допълнителни причини за избягване на студено, като:

Ако имате заболяване, което включва неврологична  болка, като болки в гърба, невралгия на тройния нерв, температурата има ефект върху симптомите. Това е свързано с нервната система и как тя реагира на температурни промени.  Ако е твърде горещо може да се чувствате уморени и апатични, ако е твърде студено, това може да повиши болката.

Мускулна скованост: Студеното време може да доведе до мускулна скованост и спазми, ако имате множествена склероза.Затова е най-добре да избягвате престой  навън в студа за прекалено дълго време.

Загуба на чувствителност: Някои хора не са в състояние да направи разграничение между топла и студена. Ако имате този проблем, вземете допълнителни грижи да не се излагате на ниски температури - или да сте твърде близо до огън или отоплителни уреди, ако не можете да усетите добре топлината.

Хората с определени хронични неврологични заболявания като болестта на Паркинсон и множествена склероза  могат да бъдат по-податливи на заразяване с грип, и имат по-висок риск от усложнения, ако те го хванат.

(Хлъзгавите пътища и тротоари са опасни и е необходимо да бъдете внимателни ако имате проблеми с мобилността, или страдате от проблеми замайване или баланс на тялото .

Справяне с ниските температури

Ето някои съвети за справяне с по-студеното време:

  • Обличайте се топло! Допълнителни екстри като термо бельо, може да помогне запазите топлината. Когато сте навън дръжте ръцете и краката си топли с чорапи, обувки, носете ръкавици, зимно палто, шапка и шал.
  • Ако имате болки в определена част на тялото, се уверете, че част е особено добре защитени, когато излизате.
  • Грейки и преносими електрически възглавнички могат да бъдат полезни за допълнителна топлина.
  • Отопление на жилището. Идеалната температура за вашия хол е между 18 и 21 ° С. Трябва да се опитате да запази температурата над 18 С в спалнята си през нощта.Изолирайте дома си. Така ще спестите разходи.
  • Дръжте вратите и прозорците затворени. Уверете се, че се храните и пиете правилно, тъй като това ще запази енергията ви на необходимите нива и ще помогне на тялото да се справят с по-студените температури. Яжте топла храна и изобилие от плодове и зеленчуци.
  • Ако можете, да останете активни - движението ще подобри кръвообращението, генерира топлина и да ви накара да се почувствате по-добре.
  • Алкохолът не е решение за справяне със студа.
  • Ако имате болка, която се обостря в студеното време, Вашият лекар може да бъде ви предпише допълнително лечение за облекчаване на симптомите.
  • Не се изкушавайте да излизате, когато времето е лошо, ако това не е наистина необходимо - особено в заледени условия.IАко имате приятел или съсед, на когото можете да се доверите помолете го да направи необходимите покупки.

Диагностика и лечение

България

МЕДИЦИНСКИ ЦЕНТРОВЕ СОФИЯ - УМБАЛ ,,Царица Йоанна” София 1504, ул.,,Бяло море” № 8...